כמה עולה לנקות פאנל סולארי?

בשנים האחרונות יותר ויותר פאנלים סולאריים מותקנים באירופה ובארצות הברית, כחלק מהשאיפה של מדינות המערב להיות פחות תלויות בדלקים מזהמים. לפאנלים סולאריים יתרונות רבים, אולם בכדי למקסם את השימוש בפאנלים יש לתחזק אותם ולוודא שיהיו נקיים במהלך השימוש. במאמר זה תקבלו את כל המידע שאתם צריכים על תחזוקה וניקיון של פאנל סולארי.

אז לאחר שהתקנתם את המערכת הסולארית והיא עובדת, המטרה הבאה שלכם היא למקסם את ייצור החשמל מהמערכת. בכדי להבטיח שימוש יעיל ולוודא כי המערכת הסולארית תחזיק מעמד לאורך 20-30 שנים, עליכם לשים לב לנקודות הבאות:

מהו הנזק שיכול להיווצר לפאנל שאינו נקי?

בהנחה כי משטח הפאנל הסולארי אינו נקי וצובר לכלוך, היעילות ביכולת יצירת האנרגיה יורד דרמטית. הלכלוך מצטבר על גבי הפאנל הסולארי וגורם לכך שהתאים הפוטואלקטריים שנמצאים בתוך הפאנל חשופים פחות לשמש ומצליחים לייצר פחות אנרגיה. כתוצאה מכך, נוצר עומס על התאים הסמוכים לאותו תא, מה שמגביר את הבלאי של התאים ופוגע באפקטיביות שלהם. במקרים מסוימים, העומס הנוצר בתא מסוים גורם לכך שהוא יפסיק לתפקד- בשפה המקצועית "נקודה חמה".

על מנת להמחיש את הנזק הפוטנציאלי, כשפאנל סולארי אינו נקי ישנה ירידה של עד כ-30% בתפוקה של אותו פאנל, דבר שלא מאפשר להשתמש בכוח העצום של הפאנלים הסולאריים ביעילות. המערכת הסולארית והתכנון הכלכלי שלה תלויים בתפוקות של המערכת, לכן פגיעה ביעילות המערכת עשוי לגרום להפסדים כספיים.

איך לנקות פאנל סולארי?

אז אחרי שהבנו שיש לדאוג ולתחזק את המערכת הסולארית, ניקוי פאנל סולארי יכול להתבצע בכמה דרכים:

  • ישנן מברשות ייעודיות לניקוי פאנלים סולאריים, שהן רכות מספיק בכדי לא לפגוע ולשרוט את הציפוי של הפאנלים.
  • מברשות בעלות נקודות ליציאת מים, כך שבשילוב השערות הרכות ייווצר כלי ניקיון אופטימי.
  • שטיפת פאנל סולארי צריכה להתבצע באמצעות מים ייעודיים בלבד שלא מכילים אבנית, כלומר מים מהברז אינם מתאימים לשטיפת הפאנלים!
  • חשוב לציין כי שימוש בגרניק הינו מזיק ולא מומלץ לשימוש בניקוי פאנלים סולאריים.למידע מורחב בנושא אודות איך לנקות פאנל סולארי?

אז אחרי שהבנו שניקוי פאנלים סולאריים דורש קצת יותר ממים וסבון, כיצד ניתן לשמור שיהיו נקיים ומתוחזקים בכל זאת?

במידה ומדובר על מערכת המתפרסת על שטח רב/ נמצאת על גג הבית, רצוי ואף מומלץ להשתמש בשירותי חברה מקצועית. כיום קיימות מספר חברות המשתמשות בטכניקות שונות לניקוי הפאנלים. מדובר בשיטת האוסמוזה ההפוכה, כאשר באמצעות שיטה זו משתמשים במים טהורים ללא אבנית, וחברת הניקיון דואגת להגיע לכל פאנל ופאנל ולשטוף אותו באמצעות המכשירים המתאימים. שיטה נוספת וחדשה יחסית היא שימוש ברובוטים לניקוי הפאנלים הסולאריים. הרובוטים מותקנים על הפאנלים, ואחת לפרק זמן מסוים מנקות את הפאנלים באופן אוטומטי. על הרובוטים מותקנת מברשת שמסלקת את הלכלוך והאבק שהצטברו על הפאנלים.

בנוסף, קיימות לא מעט חברות מקצועיות המציעות שירותי ניקיון ותחזוקה אחת לכמה חודשים. בדומה לטיפול קבוע אצל הספר או רופא השיניים, העובדה כי קיים טיפול מתמשך מגביר את הסיכוי שהפאנלים אכן יישארו נקיים.

יתרה מכך, בעיות שונות כמו סילוק ציפורים, פתרונות אחזקה ותיקון, הגנה מפני ברקים וצינון וקירור הפאנלים יכולות לקבל מענה ברגע שחברה מקצועית מגיעה אחת לזמן מה לתחזק את הפאנלים הסולאריים שברשותכם.

 

חברת Aysolarclean מציעה מגוון פתרונות תחזוקה למערכות סולאריות פרטיות ולתעשיות.
בין פיתוחיה המרכזיים, החברה פיתחה מערכת ניקוי אוטומטית בטכנולוגיית מתזים אוטומטיים. מערכת זו היא הפתרון היעיל, החסכוני והבטיחותי ביותר הקיים בשוק.
לחברה מומחיות וניסיון של עשרות שנים בתכנון וביצוע של תשתיות מים ואינסטלציה ועמידה בתקנים המחמירים ביותר.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן