כמה חשמל מייצר פאנל סולארי?

בשנים האחרונות המודעות לאנרגיה ירוקה הולך וגובר. השימוש המתמשך בחשמל שמיוצר מפחם מגביר את הנזקים הסביבתיים, מה שבעתיד הלא רחוק עלול להוות סכנה קיומית לכדור הארץ. פתרון אפשרי לבעיה הינו התקנת פאנל סולארי, המפיק אנרגיה מהשמש.

קודם כל, מה זה בעצם פאנל סולארי?

פאנל סולארי הוא חלק ממערכת פוטו וולטאית, המנצלת את אנרגיית האור בכדי לייצר חשמל. הפאנלים הסולאריים מותקנים בדרך כלל על גגות, ובמקרים מסוימים על הקרקע, במטרה להיות חשופים לקרני השמש. באמצעות הטכנולוגיה הקיימת בפאנל הסולארי, ניתן לייצר אנרגיה חשמלית כתוצאה מהחשיפה לאור השמש.

איך עובד פאנל סולארי?

כדי להסביר איך עובד פאנל סולארי יש להבין קודם כל כי אנרגיה סולארית נוצרת על ידי לכידת אנרגיית השמש בתוך הפאנל הסולארי והפיכת האנרגיה לחשמל זמין. בקרני השמש נמצאים פוטונים, שבאמצעותם ניתן לייצר חשמל באמצעות אנרגיה סולארית.

ממה מורכב פאנל סולארי?

פאנל סולארי מורכב מתאים סולאריים רבים, העשויים מסיליקון. הפאנלים מורכבים משכבה חיובית ושכבה שלילית, מה שמאפשר ליצירת שדה אלקטרוני (בדומה לסוללה).

אז, כמה חשמל מייצר פאנל סולארי?

פאנל סולארי לבית, בגודל של 1-2 מטרים מכיל כ-70 תאים סולאריים, כאשר השטח הנדרש להתקנה נע בין 7-10 מ"ר. כל פאנל סולארי יכול לייצר כ-1 קילו וואט בשעה. בהתאם לכמות שעות האור בישראל, ובהתאם לרמת הנצילות של כל פאנל (בין 15%-20%), כל פאנל יכול לייצר כ- 17,000 קילו וואט בשנה, שזוהי הצריכה השנתית הממוצעת של חשמל בבתים פרטיים בישראל.

חשוב לציין כי התקנת הפאנלים תהווה תחליף לתשלום לחברת החשמל, דבר שיש לקחת בחשבון בהתלבטות האם להתקין פאנל סולארי או לא.

מהו המחיר של פאנל סולארי?

כיום, המחיר עבור פאנל סולארי אינו זול, על אף התרומה המשמעותית לאיכות הסביבה. לאורך השנים, היצרנים של פאנלים סולאריים מנסים לשפר את איכות הפאנלים וביצועם באמצעות חומרים חדישים וטכנולוגיות מתקדמות, בכדי להוזיל את עניין העלות. אולם, בכדי להפוך פוטון אחד לאנרגיה חשמלית, נדרשת אנרגיה די גדולה, מה שמחייב עלויות יחסית גבוהות.

בכדי להיות קצת יותר מעודדים, במדינות רבות ובעיקר במדינות שטופות שמש, ניתן לראות מגמה של ירידת מחירים בתחום הזה. כך למשל, בקנדה הקרה וחסרת השמש עשוי המחיר להיות גבוה בהרבה מאשר בישראל.

למעשה, עלות מערכת סולארית משתנה לפי ההספק והמפרט הטכני המוצע. מחיר של מערכת פאנלים סולארית בתוספת ההתקנה של המערכת עשויה לעלות לא מעט כסף, וניתן אף לקבל מימון מהבנקים בכדי לבצע את הרכישה.

עלות מערכת סולארית לגג פרטי של 50 מ"ר, למשל, נעה בין 60,000 ₪ ל-100,000 ₪. יש לציין כי ניתן להשתמש במערכת הפאנלים הסולאריים כאפיק השקעה ולכן ההתקנה עשויה להיות מאוד משתלמת.

אחזקה וניקוי פאנל סולארי

מאחר ופאנל סולארי נמצא במקום פתוח הוא חשוף לשמש, גשם, אבק וכדומה. על מנת שההשקעה בפאנלים סולאריים תשתלם, ובכדי למקסם את יעילות הפאנל הסולארי, יש לדאוג לניקיון ולתחזוקה שוטפת שלהם מספר פעמים בשנה.

פאנלים נקיים ומתוחזקים כמו שצריך, מייצרים חשמל בצורה טובה יותר בכ-15% מאשר פאנלים שאינם נקיים. לכן, העלות של ניקוי פאנלים סולאריים משתלמת ומחזירה את עצמה בבוא העת.

איך לנקות פאנל סולארי?

ראשית, כדיי להסביר איך לנקות פאנל סולארי יש להבין שתדירות הניקוי המומלצת משתנה בין מקרה למקרה, כתלות באזור המגורים, תנאי מזג האוויר וכדומה. מכיוון שהפאנל הסולארי מותקן בדרך כלל על גגות, ניקיון עצמאי אינו מומלץ ואף עלול להיות מסוכן מאוד.

לכן, קיימות חברות ניקיון ייעודיות לפאנלים סולאריים, המנקות את הפאנלים באמצעות מברשות מיוחדות ומים. חשוב לשים לב כי אם המברשות לא יהיו תואמות לניקוי פאנלים סולאריים, הן עלולות לשרוט את הפאנלים ובכך לפגום באיכות ייצור החשמל.

בשביל לענות על השאלה כמה עולה לנקות פאנל סולארי – נצטרך לדעת כמה פרטים בסיסיים ונוכל לשלוח הצעת מחיר בהתאם. לפרטים צרו קשר!

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן